søndag, januar 15

Det jeg nu kalder hverdag - Junior English

  So he eclared and sat down. But among them rose the fighting son of Atreus, lord of the far-flung kingdoms, Agamemnon-furious, his dark heart filled to the brim, blazing with anger now, his eyes like searing fire.
with sudden, killing look he weeled on Calchas first:
"seer of misery! Never a word that works to my advantage!
Always misery warms your heart, your prophecies - never a word of profil said or brought to pass.
  Rage - Goddess, sing the rage of Peleus' son Achilles murderous, doomed, that cost the Achaeans countless looses, hurling down to the house of Death so many sturdy souls, great fighters' souls, but made their bodies carrion, feasts for the dogs and birds, 
and the will of Zeus was moving toward its end. 
Begin, Muse, when the two first broke and clashed, Agamemnon lord of men and brilliant Achilles.


Dette er et lille fradrag fra vores første emne i engelsk. Forstil jer, at i skulle læse 10 sider af græskmytologi, så svare på spørgsmål, læse igen osv osv. Men jeg kom igennem det med et C. Lige nu læser vi ”a tale of two cities” af Charles Dickens (forfatteren af bla Oliver twist). Det er også ret svært, men hun forklarer hele tiden.
Ms. Laske (eller en frivillig elev) læser op og bagefter får vi svareark, som vi skal udfylde individuelt. Jeg snakker ikke med nogen i denne time og falder næsten i søvn, for sidder allerbagerst. Selvom jeg har spurgt om jeg kunne blive rykket op...
Hun kommer gerne for sent og snakker ret meget. Men hun er flink og en god lærer.
Når klokken er lidt 7:15 har vi ”announcements”. Det starter med, at vi skal rejse os op mod flaget, og siger "I pledge allegiance to the Flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one nation, indivisible, with liberty and justice for all." Men da de ikke kan tvinge folk til at stille sig, er det nu frivilligt, så der er ikke mange, der gør det. Bagefter fortæller de om aktiviteter, som forgår på skolen osv.
Den anden dag, spurgte min fransk lærer, om jeg ville sige “jeg har en drøm” I højtalerne. Det var en lille “reklame” for Martin Luther King, som vi fejre på mandag.
Det var alt :)
XOXO Caro <3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar